Friday, June 26, 2009

AKU, UMA, SAHABAT, dan MENTOR



























i wish you were here

here next to me
been missing you so

so desperately

but lately i feel like you feel

and i see what you see

how i'm missing you



UMA. Yang di atas tu namanya UMA. Dah hampir 2bulan aku tak bertemu dengannya. Rindu. Mungkin kamu semua nampak ia hanya seekor kura-kura belaan yang tidak bernyawa. Atau sebuah bantal yang dibentuk seperti seekor kura-kura, menjadi peneman tidur di waktu malam. Atau kah, 'teddy bear' yang dibuat main seperti kanak-kanak kecil...?

Tidak bagi aku. Padaku, UMA sangat istimewa. Mungkin boleh aku katakan di sini, UMA lebih berharga daripada segala harta dan wang ringgit yang aku miliki (macam banyak sangat je). Nilainya tidak akan terbeli oleh sesiapa pun. Bill Gates pun tak akan mampu untuk menukar kesemua harta miliknya dengan UMA ku (kalau dia nak la). Kerana aku tidak akan memberikannya kepada sesiapa pun, untuk selamanya.

Ukhuwwah, Persahabatan, Kasih sayang, Dakwah, Ithar, Belas kasih, Simpati, Empati, Ketulusan, Kesetiaan, Bersikap positif, Keceriaan, Tanggungjawab, Kepercayaan diri, Konsisten, Berdikari. Itulah antara nilai yang aku pelajari sepanjang ia ada bersamaku.

Inilah kisah AKU, UMA, SAHABAT, dan MENTOR.

Selama 2bulan yang lalu, UMA dijaga oleh MENTOR. Sian MENTOR kena jaga UMA. Dah la baju-baju kurung aku semua kat bilik dia. Bersepah bilik dia dengan barang aku. Maaf ye MENTOR, aku selalu menyusahkan kamu. Takpe, UMA baik. Dia tak nakal kan? Harap-harap UMA sentiasa menenangkan hati kamu, betul kan MENTOR!?

Di saat ini, aku rasa UMA tidak bersama dengan MENTOR. Sebab MENTOR dah start cuti. Dia mungkin dah pulang ke kampungnya. Takpe UMA, lagi seminggu aku akan kembali padamu. SAHABAT juga mungkin sangat merinduimu, UMA. Aku dan SAHABAT tak sabar untuk bertemu dengan UMA.

SAHABAT, thanks for everything. Thanks for giving me the special and precious UMA. I'm so happy to be with UMA, always. U know what, SAHABAT, it brings me to an so-called evolution in my life. And my heart too. Day to day, it makes me pondering bout life. Lately, i just can smile. Smile through whatever situation i've faced. Cause i'm able to realize and see the wisdom behind them.

MENTOR, u and i have a lot of great time together with UMA rite?! UMA always be an 'orang tengah' between u and me. Do u remember that night... I was in a very depressed and sad mood. U cheered me up and made me smiled again. UMA was there with us and said to me "Mar, jangan sedih2 lagi ye...". So sweet. Thanks for everything, MENTOR. I don't know how to express my very-huge-appreciation to you. And sorry for everything. I always burden u with my-never-end-problems (huhu..) and my childish behaviour.

Eh, kenape tetibe tuka bahasa ni.. Hehe. Sebab tengah menghayati dengan sepenuh hati. Ok, begitu lah kisahnya sedikit. Tak perlu lah kamu bersusah payah untuk memahaminya. Kerana kisah ini aku terjemahkan ke dalam bentuk tulisan hanya untuk meluahkan kerinduanku yang amat mendalam terhadap UMA, SAHABAT, dan MENTOR. Love u all, till Jannah!



3 comments:

iNtuisiiNsurgeNsi said...

UMA da bantal busyuk!hehe..alaa..kn esk luse dh nk blk maincamp.jumpe lar 2 ngan UMA tersayang.;-p

iLUVuMar said...

salam..

UMA???
cutenye nama...

entry nti kali ni, buat ana rasa cam nak wat entry pasal 'ALI' ana gak la..huhu~
btw, ana dah bukak blo blk..=p

~ MAR ~ said...

To intuisiinsurgensi:

oit! UMA x busyuk tau..
dia sentiasa bersih dan suci
:P


***


To iluvumar:

UMA tu sbnrnya gabungan nama ana ngan si pemberi :)
ALI?? buat la..buat la.. nk tgk rupa dia cmne..
hm, yeay!
^_^